Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Buscant el camí de rajoles grogues



El secret de la vida és tenir un propòsit




Fa poc menys d'una setmana que hem tornat a les aules,  als despatxos, al silenci del sofá o a la cua de l'atur,  i ara ens toca continuar reflexionant sobre quin és el nostre paper .

Les educadores i els educadors necessiten perseverar davant els grans reptes que suposa la pròpia educació, i posar la llavor de la màgia a través de l'amor i la dedicació del que fem.

Avui torno amb un altre curtmetratge amb el que vull obrir el punt de reflexió del dia: "The Potter". Aquest vídeo ens presenta l'educador com l'acompanyant generador de reptes i l'alumnat com individus amb interés per assolir el coneixement i les competències . La màgia d'apredre, fer de l'argila una obra d'art és la feina incansable de l'artista i de l'educador i l'educadora. 
Per això, avui proposo aquesta al.legoria sobre l'educació, on el terrissaire representa la tenacitat, i trasmet al seu aprenent la necessitat d'estimar el que fa, juntament amb el treball constant i l'esforç diari per aconseguir els seus somnis, la seva obra mestra en aquelles petites coses de la quotidianitat. La màgia per aconseguir-ho la trobem en la confiança en nosaltres mateixos .

Ara ens toca trobar el camí de rajoles grogues i arribar al nostre destí on un gran mag ens ensenyarà la tasca de l'artesà i, com a escultora,   atrevir-nos a agafar el cisell i el martell i, cop a cop, treure el millor de nosaltres mateixes, tot i que per això haurem de decidir cadascú i cadascuna de nosaltres qué volem fer. I un cop après aquest ofici podrem continuar  tallant fusta.








El mòn necessita gent que estimi el que fa.

1 comentari:

  1. Jo com artista he de dir que el vídeo m'ha sorprès... però el contingut es absolutament cert, el procés de creació et du, et trasllada mes ben dit a una dimensió paral•lela, per uns instants o moments et transformes en un altre ser, jo quan acabo un treball em pregunto molts cops si he estat jo realment qui l’ha fet, no em reconec o mes ben dit no reconec a la persona que sento ser ..... no tinc paraules suficients per expressar-ho....!

    m'impressiono acabant un quadre
    quant miro les pinzellades que hi deixo
    i arriba el moment de signar-lo.

    ResponElimina

Si vols fer aportacions i comentaris, pots incorporar-los en aquest espai i en breu els veuras penjat. Gràcies per compartir les vostres opinions