Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Coeduquem a Sant Jordi

“ Un any més em tocarà salvar la princesa del terrible Drac. 
Tothom espera això de mi i jo us haig de confessar que
estic cansat de fer-me el valent,
 de contenir la por. 
És una càrrega que ja no puc suportar més. 
A més a més, 
usvull confessar un secret,
 la meva veritable passió és la pintura i el disseny de vestits. 
M’encanta dibuixar paisatges,
fer barreges de colors i cosir vestits per
a les persones que viuen en el meu regne.
Però estic molt trist perquè tot això
ho haig de fer d’amagatotis, 
doncs els meus amics cavallers se’n riuen de mi,
diuen que això és cosa de dones. 
Són molt sexistes.

Fundació Catalana de l'Esplai


Il·lustració de Paula Pons Bolibar

Avui celebrem el dia de Sant Jordi, i les editorials continuen oferint la llegenda de Sant Jordi com una història d’amor, on la princesa se sacrifica per amor al seu pare i al seu poble, i el cavaller desconegut i valent ha de matar el drac per salvar aquesta princesa. 

Malauradament, hi ha poques històries que trenquin amb aquests estereotips de les lleguendes. I ja que el dia del llibre és un dia que omple els carrers d'olors i colors diferents, per què no li donem el nostre toc coeducatiu i fem una proposta nova de redacció. I si us veieu amb cor, intenteu fer noves il.lustracions i punts de llibre per visibilitzar la figura i l'obra de dones escriptores. 

Us convido a fer una ullada a la proposta de la Fundació Catalana de l'Esplai, que ens presenta algunes alternatives per treballar-hi en aquesta línia: Obre els ulls.



El drac i el cavaller , il·lustració de Brovchenko Ulia



EL DRAC
Els contes i les llegendes
em deixen molt malament
dient que menjo princeses
i tota mena de gent.

Jo sóc una bona bèstia,
m'agrada moltíssim llegir,
passejar per la muntanya
i, quan arriba la nit,
dormir tranquil i feliç
acotxadet al meu llit
.
Si trobeu el bon sant Jordi,
feu-me un favor,
si us plau,
digueu-li que sóc pacífic,
que no tinc res de babau
i que m'agradaria viure
relaxat i amb molta pau.


GRÀCIES,
A la Mar per recitar-la,
a l'Albert per oferir-la
 i a la Lola Casas per fer-la.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si vols fer aportacions i comentaris, pots incorporar-los en aquest espai i en breu els veuras penjat. Gràcies per compartir les vostres opinions