Quantes vegades com a formador o formadora has fet servir la tecnologia per motivar i captar l'atenció del teu alumnat i millorar el seu aprenentatge? Aquestes és una de les preguntes recurrents que mantenen el debat cada vegada que les nostres habilitats d'ensenyar es posen a prova.
La tecnologia ha donat pas a noves formes de desenvolupar les sessions de formació, que fins fa poc ningú no es plantejava. El nostre alumnat ha adquirit unes competències digitals que molts cops superen les del propi formador/a.
La tecnologia ha donat pas a noves formes de desenvolupar les sessions de formació, que fins fa poc ningú no es plantejava. El nostre alumnat ha adquirit unes competències digitals que molts cops superen les del propi formador/a.
Com diu en Mohamed Kharbach, els joves d'ara passen més temps interactuant amb els seus dispositius mòbils que amb els seus pares o parents propers.
Fa uns dies el Jesús, al bloc Crea i Aprende con Laura, ens presentava informació interessant editada al web educatorstechnology.com sobre les habilitats i eines bàsiques que qualsevol formador o formadora del segle XXI ha de tenir.
Continuo amb la reflexió d'en Med Kharbach: No hi ha dubtes que el tipus d'alumnat que ensenyem avui són completament diferents als del segle passat. Nosaltres, definitivament, necessitem mirar a algunes de les habilitats que nosaltres, com a formadores, necessitem dotar-nos per aconseguir el desafiament. Per aquesta raó en particular, i a més de les habilitats que inicialment es recullen en Ensenyament d'Habilitats del Segle 21 l'article , us relaciono una llista d'algunes habilitats digitals conèixer davant aquest nou model de formació del segle XXI
És cert que aquest increment de les competències digitals té repercussions tant positives, com negatives en el nostre alumnat. La falta de concentració, la distracció, la sobrecàrrega d'estímuls visuals, el robatori d'identitat, la manca de socialització del món real, els problemes de privacitat, la depressió, i molts més, no són sinó una conseqüència directa de la creixent exposició a aquesta tecnologia. Els estudis han demostrat que la multitasca redueix el poder de la nostra concentració a la meitat.
No hem de veure només la part buida del got, la resta és molt més gran. En realitat, hi ha diversos avantatges per a l'ús de la tecnologia en la formació i, per intentar esmentar-les totes aquí, podriem arribar a fer tot un llibre, així que anirem per feina i només us anomenaré les trenta-tres competències que hauríem de tenir els/les formadors, i si esteu interessats/des accediu al portal la tecnologia educativa i l'aprenentatge mòbil, que tot i estar en anglès conté material interessant.
Sobretot, no oblideu que gràcies a la tecnologia, ara esteu llegint aquest post i és probable que el compartiu amb les teves i els teus col.legues.
El formador i la formadora del segle 21 han de ser capaç de:
1 - Crear i editar àudio digital
2 - Utilitzeu marcadors socials per compartir els recursos amb i entre l'alumnat
3 - Ús dels blocs i els wikis per a crear plataformes en línia per a l'alumnat
4 - Explotar imatges digitals per a ús a l'aula
5 - El contingut de vídeo d'ús per involucrar l'alumnat
6 - Utilitzar la infografia per estimular visualment a l'alumnat
7 - Utilitzar les xarxes socials per a connectar amb col· legues i créixer professionalment
8 - Crear i lliurar presentacions asíncrones i sessions de formació
9 - Compilació d'una càmera digital e-portafoli per al seu propi desenvolupament
10 - Tenir un coneixement sobre la seguretat en línia
11 - Ser capaç de detectar treballs plagiats de les assignacions fetes entrel'alumnat
12 - Crear vídeos de captura de pantalla i tutorials
13 - Cura per al Contingut Web aprenentatge a l'aula
14 - Ús i proporcionar a l'alumnat amb les eines de gestió, de tasques per organitzar el seu treball i planificar el seu aprenentatge
15 - Utilitzeu el programari de votació per crear una enquesta en temps real a la classe
16 - Entendre les qüestions relacionades amb drets d'autor i ús just del material en línia
17 - Aprofitar els jocs d'ordinador per a finalitats pedagògiques
18 - Utilitzar eines digitals per crear qüestionaris d'avaluació
19 - Ús d'eines de col·laboració per a la construcció del text i l'edició
20 - Trobar i avaluar els continguts web basats en originals
21 - L'ús de dispositius mòbils, com "tabletes"
22 - Identificar els recursos en línia que són segurs perquè l'alumnat navegui
23 - Utilitzar les eines digitals amb fins de gestió del temps
24 - Disposar d'informació sobre les diferents formes d'utilitzar YouTube en les aules
25 - Ús de prendre nota d'eines per compartir contingut interessant amb el seu l'alumnat
26 - Anotar les pàgines web i peces de ressaltat del text per compartir dins de l'aula
27 - Ús en línia organitzadors gràfics i imprimibles
28 - Ús en línia de notes adhesives per a capturar idees interessants
29 - Ús de la pantalla llançant eines per crear i compartir tutorials
30 - Aprofitar les eines de missatgeria de text en grup per al projecte de treball col · laboratiu
31 - Dur a terme una consulta de cerca eficaç amb el mínim de temps possible.
32 - Dur a terme un treball de recerca mitjançant eines digitals
33 - Ús d'eines per a compartir arxius, documents i material en línia amb
l'alumnat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Si vols fer aportacions i comentaris, pots incorporar-los en aquest espai i en breu els veuras penjat. Gràcies per compartir les vostres opinions